PDA

View Full Version : Enkele ideeŽn (zowel forum als game)

Maxthon
24-08-2013, 16:37
Ik ben net begonnen toen het spel in de open beta was. Maar ik heb toch al enkele nieuwe en frisse ideeŽn voor het spel en het forum.

Het kan zijn dat deze al eens eerder zijn voorgesteld maar dan som ik ze nogmaals op om ze onder de aandacht te brengen.
IdeeŽn spel
A)

App voor Windows Phone/8, Andoird en Apple.
Aquarium in je huisje: (zeldzame) vissen tonen aan andere spelers

B)

Berichten verzenden via vriendenlijst
Berichtenaantal tonen op hoofdscherm INGEVOERD!

C)

Chatbox: aparte chatbox om verleden te kunnen lezen

D)

Dubbel XP weekend

E)

Events
Externe profielpagina

F)
G)
H)

Hengels van dezelfde soort bij elkaar optellen

I)

Inlogbonus

J)
K)
L)

Loterij: dagelijks 1 gratis lot, meerdere tegen betaling

M)

Meer minigames
Marktplaats

N)
O)

Oester: geeft bij openen FishCoins

P)

Premium: extra's die je anders niet hebt

Q)
R)
S)

Schelpenhuisje: Alle schelpen in 1 keer afleveren
Schelpen op andere eilanden maar dan insecten of dergelijke

T)

Toernooi: goedkoper
Type: Weergeven wanneer iemand een nieuw bericht typt
Troutfarm: dagpas

U)
V)

Vriendenlijst/ranglijst: profiel bekijken door op naam te klikken
Visboxen ook kunnen 'vissen' en kunnen winnen bij dagelijkse quest

W)

Wiki over het spel
Winkel: Starterspaketten, 'gewone' paketten, ...

X)
Y)
Z)

Zwarte lijst: bepaalde spelers kunnen niets meer tegen je zeggen

Indien jullie nog andere ideeŽn hebben, voeg ze dan toe in de vorm van een bericht. Ik pas ze dan aan in deze post zodat het overzichtelijk blijft.

Bovenstaand genoemde dingen zijn slechts voorbeelden. Hoe ze verder moeten worden uitgewerkt en of ze haalbaar zijn beslissen jullie, het team van FISHAO. Is het misschien mogelijk om af en toe te reageren welke ideeŽn mogelijk of net niet mogelijk zijn?

Alvast bedankt voor dit leuke en verslavende spel!

Met vriendelijke groet
Jari (alias Maxthon)

admin
24-08-2013, 16:49
Hoi Jari,

Bedankt voor de ideeŽn. Heb je suggesties voor een inlogbonus en minigames?

Maxthon
24-08-2013, 16:58
Voor een inlogbonus zou ik iets doen van dat je 3 vijvertjes krijgt te zien. Hoe langer je na elkaar inlogt hoe beter de geschenken. Je kunt vissen in 1 vijver en hebt altijd prijs. Je krijgt dan bijvoorbeeld een aas, of een hengel... Of andere geschenken.

Voor minigames stel ik me dan weer iets anders voor. Dat je bij het vissen ipv een vis een minigame opvist. Deze kunnen zijn:
- De inlogbonus
- Een 'rad van fortuin'
- Een soort puzzel dat je binnen enkele seconden moet oplossen
- ...

Nog een idee: Events.
Daar stel ik me bij voor dat er elke week een ander event is. Eťn van die events kan zijn dat er (tijdelijk!, voor 3 of 4 dagen) een speciale vijver/meer/zee is in het spel. Je kan daar per dag 5 keer vissen (meer tegen betaling). In die vijver/meer/zee kun je dan exclusieve event-vissen opvissen.

Aanpassing mag ook nog altijd hoor. Zijn pas wilde ideeŽn van mij :p

Maxthon
08-09-2013, 11:51
*Update 08/09*

Erosvssn
08-09-2013, 13:14
bij de daily doelen niet meer erin zetten dat je een referral moet krijgen
want de mensen die je kent nodig je meestal toch in 1 keer allemaal uit en niet elke dag 1 ofzo

Maxthon
08-09-2013, 13:25
Ik heb het er bij gezet Erosvssn. Bedankt!

DarkRaven
01-10-2013, 11:46
Ik heb 2 ideŽn die me wel belangrijk lijken :

1. Tournooien uit de daily's..
2. Dat je kan zien als er iemand aan het typen is , zodat ze niet zomaar weglopen als je nog tegen iemand aan het typen bent....

Maxthon
01-10-2013, 18:46
Ik heb het toegevoegd! Bedankt voor je ideeŽn!

attacks9
01-10-2013, 21:42
misschien leuk als minigame waterskieŽn op het strand

DarkRaven
04-10-2013, 16:53
Zou het misschien een goed idee zijn om , net als bij aas en items , de vishengel aantal keer ingooien , bij elkaar op te tellen zodat je niet iedere keer hoeft te wisselen van hengel...
Dat zou ook schelen in je rugzakje lijst bij hengels...

Ik kwam op nog een idee , wanneer je een vriend hebt toegevoegd dat je hem/haar via je vriendenlijst een bericht kan sturen zonder dat je deze persoon hoeft op te zoeken in het spel zelf.
Als je namelijk iemand iets wil vragen moet je momenteel alle levels af in de hoop dat je hem/haar kan vinden wat enorm veel tijd kost en vaak ook bijna onmogelijk is.

Nog een aantal ideeŽn :

Wanneer je iemand niet als vriend in je lijst hebt dat die dan ook geen privť berichten naar jou kan sturen.

Een mute button voor personen die je rapporteert of voor als je een bepaald persoon wil blokkeren zodat hij/zij niets meer tegen je kan zeggen in open chat.
Deze iedeeŽn lijken me zee geschikt om ruzies te voorkomen , vooral onder de jongere spelers effectief....

DarkRaven

DarkRaven
09-10-2013, 13:29
Weer een nieuw idee !!!

Bij dat huisje waar je schelpen in kan leveren dat je niet iedere keer haar aan moet klikken maar dat je het aantal schelpen in kan vullen wat je haar wil geven voor vis , want ze loopt iedere keer weg als je op haar klikt. Dus......1x aanklikken , aantal schelpen invullen dat je wil inleveren voor vis en dan op ok drukken !!!

attacks9
19-10-2013, 13:20
@DarkRaven
misschien moeten ze dat huisje niet in cool mountain zetten maar op het strand.

Jasper
19-10-2013, 17:39
ik denk dat het leuk zal kunnen zijn wedstrijd rennen in Cool moutain. beginnen helemaal links onder tot helemaall boven of we maken een nieuw gebied aan!!! met een speciaal parcoor. het zelfde zoials inschrijven enzo maar als een doolhof dus dat de kansen gelijkzijn

beerbottle
08-11-2013, 18:35
Beste medespelers, moderators,
Ik had een paar ideetjes die volgens mij een meerwaarde kunnen betekenen voor Fishao.

WINKEL :

Naast de momenteel beschikbare opties een toevoeging van Fish Packs.
Deze omvatten een aantal items waarmee je aan de slag kan.

Voorbeeld (let wel!! louter als voorbeeld):

Starterpakket:
2 simpele hengels, waarde 2 fishcoins
Wormen, waarde 1 fishcoin
Kersen, waarde 1 fishcoin
Groene vis radar, waarde 2 fishcoins

Winkelwaarde individueel = 6 fishcoins.
Bij aankoop via pack = 5 fishcoins

Medium fish pack:
1 simpele hengel, waarde 1 fishcoin
1 grote hengel, waarde 5 fishcoins
Meelwormen, waarde 2 fishcoins
Spinner, waarde 3 fishcoins

Winkelwaarde individueel = 11 fishcoins
Bij aankoop pack = 10 fishcoins.

Master fish pack:
2 grote hengels, waarde 10 fishcoins
3x Wormen, waarde 3 fishcoins
2x kersen, waarde 2 fishcoins
2x groene vis radar, waarde 4 fishcoins.

Winkelwaarde individueel = 19 fishcoins.
Bij aankoop pack = 16 fishcoins.

Profiel:
Vriendenlijst:
- Als je op een vriend zijn naam klikt dat je zijn profiel kan zien.
- De vriend verwijder toets naast zijn/haar naam plaatsen ipv naast het envelopje.
Nu heb je bij een ietwat te vlugge reactie de verwijder optie aangeklikt wanneer je
eigenlijk een berichtje wou sturen.

Rankings:
- Idem als bij de vriendenlijst dat je bij het aanklikken van een naam op zijn/haar profiel kan kijken.

Fishdex:
In de linkerkolom waar de vissen alfabetisch gerangschikt staan, alle vis soorten laten zien.
De vissen die je behaald heb worden aangeduid in een andere kleur.
Ik zie nu enkel 3 puntjes staan maar ben wel benieuwd welke vissen ik net ontbreek.

Communicatie :
Inbox:
- Bovenaan op je scherm een envelopje die weergeeft hoeveel berichten je in je inbox hebt.

Troutfarm :
- Het invoeren van een dagpas, tegen betaling van x aantal fishcoins.

Loterij :
- Een wekelijkse loterij waarbij je bij betaling van fishcoins loten toegekent krijgt
met verschillende te winnen prijzen, gaande van aas, hengels, enz..
TOEVOEGING!! Ik weet niet of een loterij mogelijk is ivm de wet op kansspelen omdat fishcoins wel virtueel geld is maar met rl geld kan aangekocht worden.

Weekprijzen :
- Week klassement met bv aantal gevangen vissen, grootste vis.

Oester :
- Met zeldzame regelmaat een oesterschelp vinden die bij het openen een fishcoin bevat.

Help pagina op het spel :
- Een digitaal handboek met veel gestelde vragen bv:
Waar kan ik dit of dat kopen?
Wat zijn fishcoins?
Hoe en waar pas ik mijn profiel of gegevens aan?
Enz...

Dit bespaart ook wat werk voor de moderators die op dat ogenblik zich kunnen toeleggen
op het ingame gebeuren en toezicht.

Dit waren dus een paar ideetjes de me wel leuk lijken, graag feedback over deze eventuele nieuwe opties.

MVG,
Beerbottle.

attacks9
08-11-2013, 21:53
Zo veel ideeŽn heb je beerbottle

Jin
09-11-2013, 00:21
Bedankt voor je bijdrage beerbottle. Zitten leuke dingen tussen, gaan we zeker naar kijken!

- Jin

beerbottle
09-11-2013, 20:29
Een open marktplaats met een aanbod zonder dat je vrienden hoeft te zijn of dat men online hoeft te zijn.

Categorie aangeboden hengels:

Een speler heeft een hengel die hij wil ruilen
Hij plaatst deze op de markt met een omschrijving bij wat hij in ruil wil.

Wanneer ik een hengel zoekt dan ga ik naar de markt
en ik zie dat er 5 spelers zijn die een hengel aanbieden.

Ik bekijk de 5 open aanbiedingen en zie er eentje bij die mijn interesse wekt.
Zijn aanbod is een grote hengel voor 50 schelpen.

Ik typ 50 schelpen in een vakje en ik krijg automatisch mijn hengel en hij zijn schelpen.
Beide spelers krijgen een bericht met "transactie voltooid". zo voorkomt je dat men beweert niets te hebben ontvangen.

Dit kan je dan voor elke categorie doen.
Zo voorkom je dat je steeds aangesproken word met "ruilen?" "hey wil je ruilen?" "iemand ruilen?"
Dt idee kreeg ik omdat ik nogal veel om me heen zie dat er spelers zijn die zich storen aan de vele vragen om te ruilen.

sulanum
01-01-2014, 19:05
Ik zou het persoonlijk zelf fijner vinden, dat de aantal worpen van hengels word vervangen naar slijtage. Dat je een soort van healthbar hebt, en dat je bij 0% de hengel moet laten repareren voor X-aantal fishcoins, of een nieuwe moet kopen voor X-aantal fishbucks.

Het zou ook fijner zijn, om vishengels en voedsel, fishbucks als betaalmiddel geven.
Ik vind het aanschaffen van echt ontzettend duur.

Premium / memberschap
Misschien leuk om premium / memberschap toe te voegen aan het spel.
Extra's:
- premium gebied
- premium hengels
- premium aas
- toegang tot meerdere kleding
- exclusieve premium artikelen in de decoratie winkel
- premium toernooien
- nieuwe vissoorten enkel te vangen met premium.
- een "vip" ster of andere icoontje, dat aantoont dat hij/zij premium is.

Chatbox
Het is handiger als er ook een chatbox komt, naast dat je bericht boven je hoofd komt te staan.
Vaak let je even niet op, of ben je met iets anders bezig, en kan je dus niet terug zien, of hij/zij wat heeft (terug) gezegd.
En dat het in de chatbox weer is terug te lezen. Ook kan je dan wat extra's toevoegen, namelijk een premium icoontje voor zijn/haar naam in de chatbox.

Vrienden
Misschien handig om een pijltje of iets anders ergens bij een desbetreffende speler tonen, waar mee hij/zij bevriend is.
Of dat als je op iemand klikt, dat er dan ergens komt te staan, dat hij/zij bevriend met je is. Eventueel met een icoontje en door middel van een mouseover
informatie weergeven "Hij / zij is bevriend met jou."

attacks9
01-01-2014, 21:53
Chatbox
Wat @sulanum zegt het is inderdaad handig om een naam van een speler te zetten wie wat zegt. Verder vind ik het leuk als er wat smiley's bijkomen zoals die op het forum zijn.

aquarium
Dat iedereen een aquarium krijgen voor het huisje. Als iemand een vis heeft gevangen die dan de vis in het aquarium kan doen bijvoorbeeld een goudvis.

Maxthon
02-01-2014, 10:46
Ik heb de lijst bovenaan aangepast. Tevens heb ik de ideeŽn alfabetisch gerangschikt zodat ze duidelijker en makkelijker zijn om te herlezen/opzoeken.

Jin
02-01-2014, 23:53
Zitten weer hele mooie dingen tussen! :-) Komt zeker het ťťn en ander van in terug in de komende maanden.

attacks9
03-01-2014, 22:09
Dat zou mooi zijn Jin

Noordbrabant
26-01-2014, 08:30
Ik heb ook een nieuw idee:

Dubbel exp weekend.

Voor elke vis die je vangt krijg je dubbel zoveel exp. Dit zal dan 1x in de maand kunnen komen in het weekend omdat dan de meeste spelers spelen. :)

Maxthon
26-01-2014, 08:35
De lijst is weer eens aangepast!

Cooti2
30-01-2014, 19:00
Misschien iets van . per dag een random speler , of NRC die verkleed is als normaal poppetje die je moet zoeken waar je aas zou kunnen krijgen ?

debbieke
30-01-2014, 21:36
een idee voor het spel ivm de toename van tsjechen die schelpen komen rapen. Is het een idee om ook meer schelpen te laten vallen zoals bij de fishboxen? Hoe drukker hoe meer er vallen?

Cooti2
31-01-2014, 19:22
Misschien ook iets van een marktplaats , waar je van alles op kan zetten , en misschien iets van een dag/week statstieken waarbij je iets kan verzinnen .. / grootste vis / meeste vis / meeste schelpen / fishboxes

debbieke
01-02-2014, 09:01
Nog 1tje voor het spel. De beloningen voor de standaard doelen zouden wel iets hoger mogen zijn. bv als je de doelen voltooid als je begint met het spel. Dat gaat nog. Maar na een tijdje moet je bv 1000 vissen vangen vooraleer je 1 zielige fishcoin krijgt. Dat lijkt me wel een beetje weinig niet? Dit geldt trouwens voor alle standaard doelen. Het zou erg fijn zijn moesten deze beloningen herzien worden. Velen hebben geen geld dat ze in het spel kunnen steken, en dan doel ik vooral op de jongere spelers, om bv een iets betere hengel te kopen. Dat zou iets makkelijker moeten zodat ook zij en de anderen makkelijker een iets grotere vis kunnen vangen voor de dailey quests bv.

Wat ook handig is maar misschien niet meteen het spel ten goede komt is dat de naam van de speler onder het poppetje staat. Nu moet je iedere keer op het poppetje klikken. Want velen veranderen hun poppetje steeds weer helemaal van uiterlijk.

purry
15-03-2014, 19:38
Misschien een idee om vriendschapsverzoeken uit de doelen te halen. Ik heb al een tijd last van spelers die boos worden of zeuren omdat ik zijn/haar vriendschapsverzoek niet accepteer, en dus niet help bij het voltooien van doelen. Ik vind dit erg jammer omdat ik zo geen keus heb om iemand wel of niet toe te laten in mijn vriendenlijst.

http://www.freebits.nl/images/842Verzoek_1.png

Noordbrabant
22-03-2014, 20:48
Misschien is het handig om de chat functie pas beschikbaar te maken vanaf lvl 5/10 aangezien er dan geen mensen(kinderen) zich aanmelden om alleen maar te schelden etc.

Flappie141
23-03-2014, 11:52
Inderdaad, zulke gesprekken komen steeds vaker voor:
777

En ik kreeg net een foutmelding bij het rapporteren, daarom post ik het ook hier maar even.

admin
23-03-2014, 21:54
We gaan er binnenkort voor zorgen dat mensen eerst hun e-mailadres moeten bevestigen voordat ze kunnen chatten.

jackyG
24-03-2014, 21:24
ik vind dat bij een levelup een coin hoort
en dat bepaalde dingen bv aas gekocht kan worden met bucks en coins
nadeel van dit spel is dat je er elke vrije minuut achter zit hihi

Flappie141
26-03-2014, 15:44
Als je aas/hengel's in de winkel kan kopen met buck's, gaat natuurlijk iedereen dat doen, en investeert niemand meer geld voor Fishcoins in het spel.

admin
29-03-2014, 13:44
Als je aas/hengel's in de winkel kan kopen met buck's, gaat natuurlijk iedereen dat doen, en investeert niemand meer geld voor Fishcoins in het spel.

Toch zullen we binnenkort enkele items ook voor bucks aanbieden. Natuurlijk zijn dit niet de beste items ;-)

Flappie141
30-03-2014, 12:53
Ik heb een nieuw ideetje:

Ik zelf heb in het spel een aantal item's die veel mensen willen ruilen.
Iets te veel mensen voor mij. Is het misschien een idee dat je de ruilfunctie op je profiel kan uitschakelen zodat andere speler niet met je kunnen ruilen?

jackyG
06-04-2014, 22:04
het is vervelend als je bij volledig scherm steeds die zwarte balk in het midden ziet als je met je muis iets bovenin klikt
en als de dobber vlak voor je wilt inwerpen steeds je profiel verschijnd
Gr jackyg

admin
06-04-2014, 22:56
Die zwarte balk komt helaas door je browser jackyG, je profiel verschijnt omdat er een marge om de speler heen genomen is wat betreft het laten verschijnen van het profiel wolkje, zodat als je een hoed op hebt ook je profiel gewoon nog verschijnt! ;-)

angeliquedewancker
09-04-2014, 21:35
Weet je het zijn wel goede ideen van iedereen!!!

evelienLhorses
18-04-2014, 11:10
ik heb een paar leuke idee,en

*als je vist dat je soms ineens fishcoint beet hebt (gewoon 1 fishcoint)
*een hele goeie dat je kan zien als iemand aan het typen is
*dat je aas kan vinden (een beetje zoals een fishbox maar dan met een bolletje aas)
*mischien een idee 1 keer wedstrijdt houden wie mooiste vis ontwerpt?
*en mischien een toernooi waar een soort moeras is en dan moet je over stenen lopen lijkt me wel leuk

evelienLhorses
23-04-2014, 15:16
ik weet nog een idee

dat je het bezoekersaantal van je huisje kan zien die langs zijn geweest
en wie is langsgeweest
zo weet je hoe "populair" je huisje is
en mischien wel een fishao app
zou leuk zijn

admin
23-04-2014, 16:11
Bedankt voor het idee. We gaan kijken of we dit kunnen verwerken in de toekomst.

Noordbrabant
10-05-2014, 13:17
Nieuw ideetje :)

Ik koop magische horloges en andere items alleen als ik het echt nodig heb. (Voorbeeld: Magische horloge bij een race toernooi voor daily quest) Maar dan ben ik binnen 5 minuten klaar en dan loopt die horloge nog 10 minuten door. Mijn idee is dan om dat item stil te zetten en dat je hem later weer kan gebruiken. Maar als je hem na 1 week nog niet gebruikt hebt verdwijnt hij uit je rugzak.

jackyG
15-05-2014, 00:04
dat de toernooien uit de daily verdwijnen lijkt mij ook beter
vaak mis je net de munten en als je na een grote investering de daily hebt gehaald
en je wint een mannenkapsel dan word je daar niet vrolijk van
en 2 coins voor een boottochtje in seagull harbor lijkt mij ook genoeg
voor de rest super leuk en verslavend spel hoe we later moeten afkicken.
komt daar ook een speciaal tehuis voor haha

evelienLhorses
20-05-2014, 20:08
oo ja nog eentje oranje haarkleur bij personage aanpassen
sommige mensen hebben dat en het staat er niet tussen
vindt ik zelf wel jammer ik heb het zelf niet maar stel met het WK enzo vindt ik wel grappig(-:

groetjes evelienLhorses

jackyG
22-05-2014, 21:58
hier heb ik er ook nog 2 tips
zou leuk zijn dat de eskimo vlak bij de beer staat je vertellen kon hoelang het duurt voor het weer dooi word
en bij een level up niet word aangevuld tot 15 buks maar er 15 bij komen
voor de rest vind ik het knap dat het spel zo goed draait puik stukje werk
Gr Jackyg

angeliquedewancker
27-05-2014, 18:51
Ik heb nog een goed idee. Waarom zouden we de prijzen van karps winkel niet wat dalen min 50% korting?
En dat de engergie weg moet
:confused:

evelienLhorses
02-06-2014, 11:39
dat je een berichtje naar 1 persoon kan sturen maar ook naar 2,3,4 of 5 personen(-:
en mischien een hengel die tot 650 cm kan maar met 50 ingooi dat ie dan ongeveer 6 a 12 coints kost?

angeliquedewancker
02-06-2014, 17:48
Goed idee, ik hoop dat hij uit komt !

supernoaenisis
12-06-2014, 09:41
het zou handig zijn voor beginners om een hengel te hebben die tot hele grote vissen kan maar niet zo vaak kan ingooien het zou handig zijn als je een dagelijkse beloning hebt als je online komt en die oploopt als je langer achter mekaar inlogt

anna13
16-07-2014, 16:22
het zou ook leuk zijn als er meer dingen komen waar je fishcoins kan halen ook als je een Daly voltooid ook wat andere leuke dingen krijgt of dat je zelf mag kiezen wat je wil uit een lijst en niet dat er wordt gekozen voor en wat je helemaal niet leuk vindt.:p

anna13
16-07-2014, 16:25
voor het forum:
als je op Nederland zit ook Nederlands staat want sommige kunnen geen Engels maar hebben we een registratie gedaan en moet iets hebben waar door ze het kunnen gaan vertalen.:cool:

What_Styl
16-07-2014, 18:26
ik vind het wel een leuk idee met die inlogbonus want mijn zusje heeft fishao vai hyves en zag daar bij het forum dat iemand ook graag wil :-)

sarah01
19-07-2014, 17:31
ik heb ook een idee
mijn idee is
als je DAILY QUETS heb voltooit krijg je ook meubels?
meschien een goed idee!!:D;)

anna13
22-07-2014, 13:30
heb een nieuw idee voor spel.
een bonus eiland met alleen maar water en een steiger over het hele water en dan een heel groot plek met daar op dingen die je kan gebruiken voor om te gaan vissen.
en daar moeten dan alle vissen van het spel in en een scheidings lijn voor zoet en zout water vissen.

anna13
22-07-2014, 13:31
aan het begin van een nieuw level wat kaarten krijgen waar je uit kan kiezen en welke kaart je dan kiest krijg je dan cadeau. :cool:

What_Styl
24-07-2014, 08:06
ik heb ook nog wel een idee de golden arowanna makkelijker te vangen in de piramide mijn zusje heeft bijna al haar viscoins uitgegeven aan vis en geluksdrankjes ik vind echt dat die vis makkelijker te vangen moet worden

attacks9
26-07-2014, 14:16
Bij Rio een eigen kampvuur maken zou geinig zijn waar je je vis kan bakken.

admin
27-07-2014, 13:22
Bedankt voor de leuke ideetjes allemaal weer! Gaan we zeker meenemen.

Sam379
04-08-2014, 10:31
Ook dat je meer dingen kan doen met die briefjes of dat je met die briefjes dingen vrij kan krijgen die nog op slot zijn en sneller die coins kunnen verdienen en niet steeds kliene vissen kunnen vangen als je een grote hengel hebt.

Sam379
04-08-2014, 10:34
Dat je met al je spullen kan ruilen zoals je schelpen hengels aas en alles maar dat er dan wel bij staat hvl je dan hebt van die aas of hengel als je die ruilt i.v.m scam.

Sam379
04-08-2014, 10:37
Mini Games maken !

Flappie141
04-08-2014, 12:24
Dat je met al je spullen kan ruilen zoals je schelpen hengels aas en alles maar dat er dan wel bij staat hvl je dan hebt van die aas of hengel als je die ruilt i.v.m scam.

De functie om item's/hengels/aas te kunnen ruilen is een tijd terug uitgeschakeld i.v.m. cheaters die spullen van het ene account naar de andere ruilen en zo hogerop in het spel komen. Dit is natuurlijk niet de bedoeling van het spel, en daarom is er besloten om deze functie uit het spel te halen.

En voor de minigames, enkele suggesties?

anna13
08-08-2014, 12:20
dat je ook dingen in je tuintje kan doen en dat in een aparte winkel.

walter2500
09-11-2014, 10:25
dat je als speler niet een lagere klasse hengel kunt krijgen als die je bezit , desnoods maar 1 x uitgooien maar de fishaohengelbezitters hebben niks aan een simpele hengel mede omdat de ruil functie uit het spel is, vroeger gaf ik ze weg maar nu is het extra ballast waar je niks aan hebt.

micadinho
09-11-2014, 11:53
dat je als speler niet een lagere klasse hengel kunt krijgen als die je bezit , desnoods maar 1 x uitgooien maar de fishaohengelbezitters hebben niks aan een simpele hengel mede omdat de ruil functie uit het spel is, vroeger gaf ik ze weg maar nu is het extra ballast waar je niks aan hebt.

Dan kan je beter doen alleen mensen met een FISHAO hengel want mij komt een grote hengel goed uit, ook al heb ik een krachtige! Haha

micadinho
09-11-2014, 19:36
Een nieuw idee: Een shiny radar. Voor bucks in de winkel of 2 coins! 20% kans meer op shiny's! Ook leuk voor in de daily quest. Shiny radar 1 en 2 misschien

micadinho
29-12-2014, 19:02
Nu deze goede update voor het ruilen is terug gekomen.
Kunnen we dan niet weer hengels, items en aas gaan ruilen?
Het werkt fantastisch, en het is nu ook echt je eigen schuld als je verkeerd ruilt.
Dus is er dan eigenlijk nog wel een probleem!

Chicaro
29-12-2014, 19:05
ja idd, dit kan dan weer teruggezet worden, wat ook weer meer opties voor het spel biedt.

Verder heb ik zelf ook nog een toevoeging: dat je kan combineren met kapsels ebn maskers, nu heb je altijd dat standaard kapsel maar dat je bijvoorbeeld een smile mask samen met een hanenkam kan doen, niet altijd dat standaardkapsel maar dat je zelf kan kiezen wat je er bij doet. Zo heb je veel meer opties en het is niet een hele grote verandering, wat toch weer nieuwe perspectieven biedt

micadinho
29-12-2014, 20:41
ja idd, dit kan dan weer teruggezet worden, wat ook weer meer opties voor het spel biedt.

Verder heb ik zelf ook nog een toevoeging: dat je kan combineren met kapsels ebn maskers, nu heb je altijd dat standaard kapsel maar dat je bijvoorbeeld een smile mask samen met een hanenkam kan doen, niet altijd dat standaardkapsel maar dat je zelf kan kiezen wat je er bij doet. Zo heb je veel meer opties en het is niet een hele grote verandering, wat toch weer nieuwe perspectieven biedt

Heel goed.
Er was ooit een bug. Dat dat kon met een filmpje.
Heb ontzettend veel gelachen toen!
Dat is idd een goed idee.
Maar we hebben ooit een poll gehad van wie wil wat en ik zou daar nu weer voorstander van zijn.
Ik denk dat het namelijk meer mensen bij het spel betrekt

Chicaro
29-12-2014, 21:32
ja want hoe komen onze ideeen nu bij de makers van het spel?

micadinho
30-12-2014, 09:36
ja want hoe komen onze ideeen nu bij de makers van het spel?

Dan moet een Moderator reageren hierop.
En het dan vertellen aan de makers van het spel.

Anrah
12-01-2015, 11:05
In gesprek met een medespeler die nooit coins, of bucks koopt, kwam ik er achter dat dit vaak niet gebeurt, omdat men geen internetbetalingen wil doen en telefonisch is te duur. Of men kan het niet betalen.
Het zou leuk zijn als vrienden, of familie waardebonnen konden kopen en die op spelersnaam doorsturen.
Bijv Jan Klaassen is jarig en Katrijn( zijn zus) koopt een waardebon van 50 coins en stuurt die naar Jan Klaassen.
Ook leuk als je spaart voor een fishaohengel, toch?
Groeten Anrah.

supernoaenisis
12-01-2015, 15:21
of mensen willen geen geld uitgeven aan een spel wat gratis is ne dan kan je toch heel ver komen in het spel

Papa_Marcel
13-01-2015, 14:05
Heb gekeken maar kwam het niet tegen. Een manier om aan te geven dat je niet zit te wachten op 100x de vraag "Ruilen" zou ideaal zijn. Ben op FISHAO om te vissen en wordt er inmiddels een beetje gestoord van, helemaal omdat "Nee"niet begrepen lijkt te worden door een groot aantal, of dat er gescheld op terugkomt. Tis maar een idee. :)

Busje
13-03-2015, 14:10
Wat mij een leuke verbetering van het spel zou zijn is een tarief voor het bezoeken/bevissen van de tuin van een vriend.
Bv. 5 bucks (GEEN COINS!!!) per bezoek die dan verzameld worden en bv eens per week worden bijgestort op de rekening van de eigenaar.
Dan wel met een info knop bij de deur van de achtertuin waarmee weergegeven wordt welke vissoorten er in die tuin te vangen zijn.

Op die manier wordt het kweken van vis beloond.

Belangrijk is dan wel dat het entreegeld laag is, puur voor de fun dus.
Een door de eigenaar in te stellen entreebedrag met een minimum en max. (bv. tussen 5 en 100 bucks per bezoek) zou dan nog wat verder gaan en in mijn ogen nog leuker.
Te hoog. dan prijst ie zichzelf uit de markt. Daarintegen, als je die zeldzame 5 ster hebt zwemmen en die ander niet... ;-)

Byvin
14-03-2015, 19:13
Clans, guilds, groups, whatever.

supernoaenisis
17-03-2015, 06:20
busje dan wordt het een probleem als je wilt dat iedereen erin mag komen zonder tarief

Busje
20-03-2015, 14:08
busje dan wordt het een probleem als je wilt dat iedereen erin mag komen zonder tarief

Dat klopt als een busje.

micadinho
06-04-2015, 14:56
Hai allemaal,
Ik vind het een goed idee dat de prijs van de FISHAO hengel weer wordt teruggebracht tot 1000 coins of 1250.
Want als je geen coins koopt, moet je 9 maanden sparen voordat je hem hebt, dat is ontzettend veel, daarom haken veel mensen ook af bij het idee niks te kunnen uitgeven, omdat je het anders niet red.
Daarom zou ik het wel zo eerlijk vinden, als de prijs wordt teruggebracht want 9 maanden is echt ontzettend veel in een spel!!

Mvg,
Micadinho

Ik vind het fijn/leuk/interessant als mensen antwoorden en hun mening hierover geven.

Busje
18-04-2015, 11:52
Mee eens Mica, ik spaar (nog) niet eens voor die hengel omdat ik het zonde van de tijd vind.
Eerst mijn boompje maar eens naar 4 coins per dag en de lijn naar 250 cm.
Daarna zien we wel weer verder.
Denk dat de animo voor het gehele snel verdwijnt als het sparen te lang duurt.
Daarna moet je nog veel langer sparen om de boom en de lijn op max te krijgen.
Is onderhand een 10-jarenplan zo hahaha!

Zelf heb ik ook iets dat beter kan.
Ik krijg vriendenverzoeken in mijn inbox.
Die accepteer ik dan en vervolgens krijg ik direct weer een bericht dat we vrienden zijn geworden.
Dat weet ik ook wel... heb em net zelf geaccepteerd!
Extra gedoe om niks.
Wel vindt ik het handig om zo een bericht te krijgen als ik iemand anders heb uitgenodigd om vrienden te worden die dan op een gegeven moment heeft geaccepteerd.

walter2500
18-04-2015, 13:22
Helemaal mee eens hoor mica. Ik vind het reuzeknap dat je de tijd neemt om te sparen voor die fishao-hengel alleen als je hem hebt ben je nog niet klaar want dan komt nog de lijn. Ik heb in het begin van het spel een fishaohengel gekocht en kreeg er daardoor de lijn (level17) gratis bij omdat ik al grote vissen had gevangen. Ik ben van mening dat mensen die echt geld uitgeven aan het spel best een voordeeltje mogen hebben maar het verschil is wel erg groot geworden nadat de vislijn in het spel is gekomen. Ik was toen 130 euro kwijt en weet niet precies hoeveel het nu kost om fishaohengel met lijn 17 te kopen cq sparen.

micadinho
18-04-2015, 19:20
Bedankt voor jullie antwoorden!
Dankjewel Walter! En dat kost nu zeker veel meer.
825 coins zijn nu 100,-. Dan doe je dat x2 en dan heb je de FISHAO-hengel en 150 coins.
Als je dan die lijn nog moet doen, naar level 17. Ben je ook meer dan 1000 coins extra kwijt......

Busje
21-04-2015, 19:22
825 coins zijn nu 100,-. Dan doe je dat x2 en dan heb je de FISHAO-hengel en 150 coins.
Als je dan die lijn nog moet doen, naar level 17. Ben je ook meer dan 1000 coins extra kwijt......
Sterker nog, vislijn level 17 kost in totaal 1768 coins, wil je naar level 20 dan komen daar nog 1082 coins bij.

Ik merk trouwens dat ik wat motivatie kwijt ben om vissen te vangen.
Veel meer dan vis kweken, daily's en aan de boom schudden doe ik niet meer momenteel.
De drive is weg nu ik level 125 ben gepasseerd.
Ik zou het leuk vinden als er nog iets zou zijn om naar toe te werken bv beloningen na elke level of 10 levels. Extra coins bijvoorbeeld.

micadinho
21-04-2015, 20:17
Sterker nog, vislijn level 17 kost in totaal 1768 coins, wil je naar level 20 dan komen daar nog 1082 coins bij.

Ik merk trouwens dat ik wat motivatie kwijt ben om vissen te vangen.
Veel meer dan vis kweken, daily's en aan de boom schudden doe ik niet meer momenteel.
De drive is weg nu ik level 125 ben gepasseerd.
Ik zou het leuk vinden als er nog iets zou zijn om naar toe te werken bv beloningen na elke level of 10 levels. Extra coins bijvoorbeeld.

Ja ik ook, ik ga ook niet meer level up....
Maar ik doe het voor de nieuwe vissen :-P als ik die F-hengel heb althans haha

walter2500
16-08-2015, 10:46
Helaas krijg ik op de internationale kant van wiki geen response daarom probeer ik het hier nog maar eens!

Ik snap heel goed dat verhaal van die motivatie, er zijn wel opties bijgekomen maar die kosten best wel veel coins en die zijn hard nodig voor de lijnupdates.

Mijn hoofdidee was om de events op te splitsen net als bij de toernooien is gedaan. Nu kunnen alleen de oudste bezitters van een fishao hengel zich meten en hebben de mensen die later zo'n hengel hebben gekocht 0 % kans op de meeste events. Bij events met de grootste vis zijn er elk event vissen van meer dan 10 meter bij. Die worden gevangen door mensen die hele goede hengels hebben. Ook bij events , eigenlijk voor de kinderen , schelpen rapen zijn het de gevorderde spelers die zich een slag in de rondte lopen voor 10 coins. Eigenlijk zouden jullie zich moeten schamen hoor. Event ervoor 80 coins winnen en op kinderspelletje ook de coins voor de kids wegkapen. Maar ja , mij is wel duidelijk dat het spel voor de betalende spelers is gemaakt en dat de kinderen er als beeldvulling bij staan.

micadinho
16-08-2015, 12:00
Ik baal er ook flink van....

Ik heb 9-11 maanden gespaard voor mijn FISHAO-hengel, en ik wil veel vissen vangen, nou heb ik al 2x een vis laten gaan, die ik zonder lijn gewoon zou kunnen binnenhalen (Giant Squid), dit vind ik ook erg oneerlijk, omdat ik evenlang spaar als de rest maar omdat zij hem eerder hadden zij wel vissen van 1000 cm kunnen vangen

Anrah
16-08-2015, 12:47
Mijn fishaohengel had een lijnlevel van 17 en wat ik ervan heb begrepen had dat te maken met de grootste vis die je op dat moment gevangen had.
En weet je Mica, ik heb ook al minstens 2 grote vissen verspeeld, sjips happens, toch?
Ook voor mij mist er een echte uitdaging, Mystic Valley kom ik nooit, het is er gewoon oersaai in je eentje, misschien kunnen er meerdere mensen gelijk terecht komen en eventueel een onderling wedstrijdje doen, zoals een potje darts in het cafe.
Of een gezamelijke pot creŽeren waarin iedereen vis kan doneren voor een goed doel, bijv Kika.
Aan het eind van de maand worden de vissen dan omgezet in coins, ( door Fishao) en uiteindelijk voor dat goede doel beschikbaar stellen.
In ons eentje kunnen we de wereld niet veranderen, maar voor een kleine groep wel.

walter2500
16-08-2015, 13:01
Mijn fishaohengel had een lijnlevel van 17 en wat ik ervan heb begrepen had dat te maken met de grootste vis die je op dat moment gevangen had.
En weet je Mica, ik heb ook al minstens 2 grote vissen verspeeld, sjips happens, toch?
Ook voor mij mist er een echte uitdaging, Mystic Valley kom ik nooit, het is er gewoon oersaai in je eentje, misschien kunnen er meerdere mensen gelijk terecht komen en eventueel een onderling wedstrijdje doen, zoals een potje darts in het cafe.
Of een gezamelijke pot creŽeren waarin iedereen vis kan doneren voor een goed doel, bijv Kika.
Aan het eind van de maand worden de vissen dan omgezet in coins, ( door Fishao) en uiteindelijk voor dat goede doel beschikbaar stellen.
In ons eentje kunnen we de wereld niet veranderen, maar voor een kleine groep wel.

dit is het beste idee wat ik , zolang Fishao bestaat, heb gezien. Kijken of de makers zo sociaal zijn om een deel van hun inkomsten te besteden om de goede doelen in de wereld te steunen!!!!!!!!

Anrah
16-08-2015, 14:34
En de spelers natuurlijk Walter, zij doneren, dat is dan samenwerken, spelers en spelleiding. :-)

Last_frontier
18-08-2015, 11:07
@Walter en Arah

De makers hebben het geld hard nodig om het spel online te houden denk ik en om updates te maken.
En walter hoezo denk jij dat het een kinderspel is???
Kinderen betalen volgens mij niet met echt geld in het spel om verder te komen en geld is toch echt wel nodig om het spel levend te houden lijkt mij.
Ik kan mij tenminste niet voorstellen dat de makers van het spel hun geld uitgeven om andere een spel te laten spelen volgens mij staat hier een bedrijf achter die echt inkomsten moet genereren.
Maar dat is wat ik denk en ik kan het mis hebben.

walter2500
18-08-2015, 13:11
Zoals ik het begrepen had is dit spel er gekomen om de eventuele terugval van maffiabattle op te vangen. Dat bedrijf heeft afgelopen jaar een omzet van dik 4 miljoen gedraaid dus je hoeft er geen medelijden mee te hebben. 2 studenten die voor hun 25e jaar al zo'n bedrijf hebben zijn de potentiele kandidaten om in de top 500 van rijkste Nederlanders te komen.
Jij zegt dat kinderen geen geld uitgeven? Geloof me maar dat de kinderen de grootste inkomstenbron zijn van dit spel. hoedjes ,maskers, kapsels , je hebt geen idee wat dit opbrengt maar geloof me maar echt dat die kinderen het spel meer dragen dan welke groep dan ook.

Ik wil geen lange discussie meer net als de laatste keer , ik weet dat jij anders denk als ik en daar is niks mis mee. Ieder mag zijn eigen mening hebben.
Alle info over Gamovation kun je openbaar gewoon lezen op internet.

admin
18-08-2015, 14:48
Haha Walter, wat post jij een verschrikkelijke onzin zeg. FISHAO draait op dit moment letterlijk quite. (En dan rekenen we al onze tijd niet eens mee) Een omzet van dik 4 miljoen? Haha, dan reed ik niet in een CitroŽn C1, waar haal je die wijsheid vandaan? Je kan alle informatie van een B.V. netjes opvragen via de KVK, en dan schrik jij je waarschijnlijk kapot. Betalende spelers houden dit spel in leven, want winstgevend is het absoluut niet.

admin
18-08-2015, 14:49
Jij zegt dat kinderen geen geld uitgeven? Geloof me maar dat de kinderen de grootste inkomstenbron zijn van dit spel. hoedjes ,maskers, kapsels , je hebt geen idee wat dit opbrengt maar geloof me maar echt dat die kinderen het spel meer dragen dan welke groep dan ook.

95% van de inkomsten in FISHAO komen uit spelers ouder dan 18 jaar.

micadinho
18-08-2015, 14:59
95% van de inkomsten in FISHAO komen uit spelers ouder dan 18 jaar.

Haha wat een grappige statistiek.

Maar trouwens Admin, is er echt niks aan te doen dat ik met mijn FISHAO hengel maar vissen tot 545 cm kan vangen?

Is daar echt geen oplossing voor behalve coins in je lijn pompen?

walter2500
18-08-2015, 16:26
sorry hoor , maar in mijn commentaar heb ik de naam Fishao niet genoemd, Ik had het over het bedrijf. Fishao is niet de enige game die jullie runnen.
Ook Maffiabattle is een game van jullie. Als beiden games niks opbrengen doe je iets verkeerds.

walter2500
18-08-2015, 17:06
ik heb mijn foutje nu ook gezien het is geen 4 miljoen maar slechts 400000 euro. daar hoef ik maar 12 jaar voor te werken. hahaha.

Anrah
18-08-2015, 18:51
Huh, er gaan hier cijfers over de toonbank, die ik niet eens kan schrijven, gaat dit topic alleen van welles nietes?
Hoezo idee, hoezo leuk, hoezo afkatten?
Geld is het middel dat ik gebruik om lekker te leven, te genieten en plezier te hebben, Kan mij het schelen waaraan? niet in het minst.
Dus als je mijn geld wilt innen, moet er wel iets tegenover staan, anders ga ik er mee naar de kermis.
Ook zo weg daar, haha, zal mij worst wezen.
En excuses aan al degene die hier aanstoot aan nemen, its all in the game.

walter2500
19-08-2015, 04:45
Ik heb een mail naar Gamovation gestuurd hoe meer inkomsten te genereren zonder afbraak aan het spel te doen. Ik snap ook wel dat zonder inkomsten deze game niet heel lang zal bestaan. Het zijn maar ideeŽn en het is goed en positief bedoeld. Hopelijk krijg ik ook antwoord zodat ik weet dat mijn inspanningen niet voor niets zijn. Iedereen wil iets nieuws in dit spel maar het mag niks kosten, tenminste daarover lees ik haast nooit niks. Op de internationale kant word door de admin al gevraagd over wat de spelers zouden willen in Fishao. Ik heb er maar 1 ding over te zeggen, het spel is zo slecht niet, ik wil dat het blijft bestaan want het is een leuke game.

Last_frontier
19-08-2015, 08:00
Beste Walter ook ik heb geen zin in een discussie net zoals jij maar gezien je laatste post moet ik toch ff reageren.

Gezien het feit dat jij vind dat kinderen de grootste inkomsten bron zijn aangezien deze spelers hoedjes, petjes kapsels kopen en daarom de grootste inkomsten bron zijn vind ik zeer naiief van je of je snapt het spel nog steeds niet.
Hoe denk jij dat zij aan de coins of bucks komen niet door te kopen maar domweg sparen doorBob te lopen Herb te doen of hun vis te verkopen dit zijn allemaal gratis coins of bucks dus geen inkomsten voor de makers van het spel.

Verder geef je aan een mail te hebben gestuurd naar de makers hoe zei het spel in JOUW ogen beter kunnen maken zonder enige afbreuk aan het spel te geven.
Gezien al jouw vorige posts heb ik hier mijn twijfels bij jij geeft aan dat ze 400K omzet te hebben gemaakt waarop de admin aangeeft dat ze net quit draaien.
Jij vind dat ze dan iets verkeerd doen dat kan maar gezien ze volgens jouw 400K hebben binnengehaald en jij hier 12 jaar voor moet werken denk ik dat jij iets verkeerd doet.

En gezien ze net quit spelen en volgens jouw 400K hebben binnengehaald mag je ervan uitgaan dat deze 400K weer in andere investeringen is gestoken waaronder Fishao en Mafiabattle ik denk dat daar best wel wat meer respect voor getoond mag worden naar de makers.

Ik vind dat jij veel te veel klaagt hier en zeker op het spel je helpt verschillende ander spelers in dezelfde negatieve spiraal waar jezelf diep inzit ik snap niet dat door de makers van het spel daar iets aan gedaan wordt.

Maar dit is mijn persoonlijke mening als ik het verkeerd heb of zie dan hoor ik het wel.
Ik heb mijn zegje gedaan en zal verder niet meer reageren.

purry
19-08-2015, 09:34
Betalende spelers houden dit spel in leven, want winstgevend is het absoluut niet.

http://www.hartvannederland.nl/nederland/overijssel/2014/vrienden-slaan-miljoen-vissers-aan-de-haak/ (00:43 sec.)

admin
19-08-2015, 09:42
http://www.hartvannederland.nl/nederland/overijssel/2014/vrienden-slaan-miljoen-vissers-aan-de-haak/ (00:43 sec.)

Verwachtingen. Juist. En nu ben ik er klaar mee. Als je de game niet wil spelen omdat je het niet eens bent met ons beleid? Go ahead. Wellicht dat Lets-Fish.com goedkoper is. <slotje>