PDA

View Full Version : ideeŽntopic

TheSlacker
15-01-2016, 10:43
sinds het sticky topic om ideeŽn te spuien ontaard en vergrendeld werd, lijkt het mee een goed idee dat topic van zijn lijm te ontdoen, en een nieuw sticky topic te plaatsen voor ideeŽn.

Anrah
19-01-2016, 19:25
Goed idee alvast.

Busje
21-01-2016, 19:21
Goed idee.
Zal meteen even met mijn beste idee komen:

Het zou handig zijn om meerdere vrienden tegelijk te kunnen verwijderen.
Nu is het een heidens karwei om eerst langs alle pagina's te gaan een vriend (die niet meer actief is bijvoorbeeld) te verwijderen.
Ik heb namelijk meer dan 100 pagina's vrienden.

Het lijkt me een goede aanvulling op het spel zijn om eerst bv per pagina alle te verwijderen vrienden aan te vinken om ze dan met een klik te kunnen verwijderen.

TheSlacker
22-01-2016, 08:53
klopt als een bus busje. :)
ik heb gelukkig 'maar' 15 paginas meer over, maar ik ben al meer dan een jaar op geregelde basis vrienden aan het deleten. Hels karwei. :)
Wel goed om uurtjes te vullen als je je verveelt. Bvb tijdens het wachten op nieuwe energie. ;)

byv
08-02-2016, 06:07
Ben alweer vergeten waarom admin er een slotje op gooide.

TheSlacker
16-02-2016, 08:53
ik had in het Engelstalig forum reeds een idee gepost om oefensessies te kunnen bijwonen voor toernooien, maar krijg daar weinig reactive, ik ben eens benieuwd wat Nedrlandstalige gebrukers hierover denken.

Nu is het zo dat er een enorme kloof is tussen spelers die frequent toernooien meedoen, en spelers die zelden of nooit meedoen. Dit alles owv ervaring. dit maakt dat spelers die al weinig meededen nu nog minder geneigd zijn nog mee te doen, omdat hun kansen geweldig klein zijn het te halen van de ervaren spelers. Dit maakt de kloof groter, en op termijn zijn toernooien enkel nog voor de kleine vaste groep, plus de paar mensen die het toch nog eens wagen en hun centen dan kwijt zijn om vervolgens maar weer te besluiten niet meer deel te nemen.

Vandaar mijn idee: oefensessies.
Je kan tijdens een oefensessie vissen op de toernooilokaties en dus ook de mogelijke toernooivissen vangen. Je krijgt echter geen ranking, en er zijn geen prijzen te winnen. Uiteraard is deelname beperkt, je kan dus niet de hele dag op een toernooilokatie gaan vissen. Dit zou kunnen ingevuld worden door dagelijks 5 minuten speeltijd te verzamelen (zoals bij de pyramide), en bvb met een max van 30 minuten (dus als je al 30 minuten verzameld had kan je geen extra speeltijd opbouwen, dan moet je eerst minuten gaan opvissen om er weer nieuwe te krijgen (om te voorkomen dat speller na verloop van tijd uren bij elkaar verzamelen om uiteindelijk toch hele dagen op die lokaties te kunnen vissen). Een alternatief is om het betalend te maken, bvb 1 coin per 15 minuten oefentijd, of een aantal bucks,...
Voor de exacte invulling zijn er legio mogelijkheden. Het basisidee is dat er BEPERKT geoefend kan worden zonder dat het een fortuin kost. Zo kunnen spelers eerst een deel ervaring opdoen, waardoor ze zich comfortabeler voelen en beter weten wat hun te doen staat in de echte toernooien, waardoor deelname aan de toernooien waarschijnlijk zal stijgen. Een speller die weet wat er komt is rapper geneigd te investeren, dan een speller die niet goed weet hoe en wat, en al van tevoren weet dat hij weinig kans op slagen zal hebben.

Graag jullie meningen!

meneerdeuil
16-02-2016, 18:46
@ TheSlacker,

Ik denk dat dit geen kans van slagen heeft aangezien het random is welke vissen je vangt je kan oefenen wat je wilt maar als je uiteindelijk aan een toernooi gaat meedoen dan bepaald de computer random wat je vangt en wat andere spelers vangen.
Het is niet zo dat als je geoefend hebt meer kans maakt op een 5* vis of eerder een grotere vis vangt.
Het basis principe blijft hoe groter je hengel en je lijn hoe grotere vissen je kunt vangen gebruik je gadgets dan is de kans groter dat je betere vissen vangt, oefenen doet niets af van dit basis principe.

micadinho
16-02-2016, 22:13
@ TheSlacker,

Het idee vind ik wel goed, want het gaat niet alleen om de vissen binnen te halen, maar ook om de snelheid, die je zou kunnen oefenen. Een precieze variant weet ik nog niet, voor bucks lijkt me mooi, maar het moet ook niet zijn dat iedereen zo de vissen daar kan vangen!
Maar ik vind het een leuk idee!

TheSlacker
17-02-2016, 09:09
@ TheSlacker,

Ik denk dat dit geen kans van slagen heeft aangezien het random is welke vissen je vangt je kan oefenen wat je wilt maar als je uiteindelijk aan een toernooi gaat meedoen dan bepaald de computer random wat je vangt en wat andere spelers vangen.
Het is niet zo dat als je geoefend hebt meer kans maakt op een 5* vis of eerder een grotere vis vangt.
Het basis principe blijft hoe groter je hengel en je lijn hoe grotere vissen je kunt vangen gebruik je gadgets dan is de kans groter dat je betere vissen vangt, oefenen doet niets af van dit basis principe.
Oefenen is misschien een beetje ongeglukkig uitgedrukt. Ik bedoelde vooral: 'vertrouwd raken met' Alles wat je zegt klopt natuurlijk, maar jij gaat dan al uit van de nodige ervaring. Kijk, iedereen kan best van te voren alle info al samenzoeken, en op basis daarvan een 'plan' opstellen, maar in praktijk loop je dan vaak tegen een aantal zaken die je nog over het hoofd hebt gezien. Laat ons maar zeggen: stel dat je zal deelnemen aan een wedstrijdje om ter snelst aan de andere kant van de doolhof uitkomen. Je zou dan wel kunnen de plannen opvragen en proberen je route van buiten te leren om dan de beste tijd neer te zetten, echter de mensen die al 100den keren effectief de trip door de doolhof gemaakt hebben, en dat takje daar, die plas ginder, en die boomstam daar waar je best op die manier omheen loopt enz kennen, zullen vele malen meer kans maken (even ervan uitgaande dat we hier niet gaan discutieren over wie het snelst kan rennen).
Om even een concrete voorbeeld aan te halen naar het spel zelf: in het moray toernooi heb ik van te voren info opgezocht en een plan opgesteld hoe en waar ik zou vissen. echter de vissen werken niet altijd zo goed mee. Om dan beslissingen te nemen wanneer je op een secundaire tactiek overschakelt, wanneer je best van plek wisselt, of net van aas, en in welke volgorde je best de plekken afhandeld, dan kan je enkel leren door te oefenen. Als je dit de eerste keer doet, of zelfs de eerste 10 keer, dan ben je heel onzeker, en weet niet goed wat je moet. Om dat gevoel weg te werken, en vol vertrouwen aan een toernooi deel te kunnen nemen, is het dus noodzakelijk dat je vertouwd bent met de omgeving, en dat je reeds een aantal malen hebt kunnen ervaren wat er allemaal kan voorvallen. Heb je die ervaring niet, ontbreekt dat vertrouwen, dan ga je zeer zeker foute beslissingen nemen, en foute beslissingen leiden tot 0 kans om hoog te eindigen. Want zoals je al zei is het ook gebaseerd op geluk. Maar die factor telt pas als je alles zelf juist doet.
Op dit moment is er een aantal spelers die ervaren zijn, en dus min of meer weten welke keuzes en beslissingen ze op welk moment moete maken. Dat zie je erg goed, doordat steeds dezelfde namen terugkomen in toernooien. Deze mensen teren voor een stuk op de bijdrages van de onervaren deelnemers. Op zich verwijt ik die mensen dat niet, want het is niet hun fout. Het spel laat dit zo toe. Maar het zorgt er wel voor dat er een meerderheid is die als het op toernooien aankomt een negatief gevoel, of negatief beeld heeft. Telkens ze zich dan toch nog es wagen aan een toernooi, komen ze er vaak met een slecht gevoel buiten. Dat is waar ik voornamelijk verandering in wil brengen.
Door oefensessies toe te laten gaan er meer mensen vertrouwd raken, en met meer zelfvertrouwen deelnemen, en ook van zichzelf weten dat ze tenminste kans hebben gemaakt, en ze gewoon pech hebben gehad als het niet wou lukken. Zoals het nu is weten ze gewoon dat ze eigenlijk geen kans gemaakt hebben.

micadinho
28-02-2016, 16:24
Oefenen is misschien een beetje ongeglukkig uitgedrukt. Ik bedoelde vooral: 'vertrouwd raken met' Alles wat je zegt klopt natuurlijk, maar jij gaat dan al uit van de nodige ervaring. Kijk, iedereen kan best van te voren alle info al samenzoeken, en op basis daarvan een 'plan' opstellen, maar in praktijk loop je dan vaak tegen een aantal zaken die je nog over het hoofd hebt gezien. Laat ons maar zeggen: stel dat je zal deelnemen aan een wedstrijdje om ter snelst aan de andere kant van de doolhof uitkomen. Je zou dan wel kunnen de plannen opvragen en proberen je route van buiten te leren om dan de beste tijd neer te zetten, echter de mensen die al 100den keren effectief de trip door de doolhof gemaakt hebben, en dat takje daar, die plas ginder, en die boomstam daar waar je best op die manier omheen loopt enz kennen, zullen vele malen meer kans maken (even ervan uitgaande dat we hier niet gaan discutieren over wie het snelst kan rennen).
Om even een concrete voorbeeld aan te halen naar het spel zelf: in het moray toernooi heb ik van te voren info opgezocht en een plan opgesteld hoe en waar ik zou vissen. echter de vissen werken niet altijd zo goed mee. Om dan beslissingen te nemen wanneer je op een secundaire tactiek overschakelt, wanneer je best van plek wisselt, of net van aas, en in welke volgorde je best de plekken afhandeld, dan kan je enkel leren door te oefenen. Als je dit de eerste keer doet, of zelfs de eerste 10 keer, dan ben je heel onzeker, en weet niet goed wat je moet. Om dat gevoel weg te werken, en vol vertrouwen aan een toernooi deel te kunnen nemen, is het dus noodzakelijk dat je vertouwd bent met de omgeving, en dat je reeds een aantal malen hebt kunnen ervaren wat er allemaal kan voorvallen. Heb je die ervaring niet, ontbreekt dat vertrouwen, dan ga je zeer zeker foute beslissingen nemen, en foute beslissingen leiden tot 0 kans om hoog te eindigen. Want zoals je al zei is het ook gebaseerd op geluk. Maar die factor telt pas als je alles zelf juist doet.
Op dit moment is er een aantal spelers die ervaren zijn, en dus min of meer weten welke keuzes en beslissingen ze op welk moment moete maken. Dat zie je erg goed, doordat steeds dezelfde namen terugkomen in toernooien. Deze mensen teren voor een stuk op de bijdrages van de onervaren deelnemers. Op zich verwijt ik die mensen dat niet, want het is niet hun fout. Het spel laat dit zo toe. Maar het zorgt er wel voor dat er een meerderheid is die als het op toernooien aankomt een negatief gevoel, of negatief beeld heeft. Telkens ze zich dan toch nog es wagen aan een toernooi, komen ze er vaak met een slecht gevoel buiten. Dat is waar ik voornamelijk verandering in wil brengen.
Door oefensessies toe te laten gaan er meer mensen vertrouwd raken, en met meer zelfvertrouwen deelnemen, en ook van zichzelf weten dat ze tenminste kans hebben gemaakt, en ze gewoon pech hebben gehad als het niet wou lukken. Zoals het nu is weten ze gewoon dat ze eigenlijk geen kans gemaakt hebben.

Tsja..... Het is wel precies wat ik tegenwoordig heb inderdaad.. Waardoor ik 2/3 missies nu niet kan voltooien... Dus ik snap je punt

TheSlacker
01-03-2016, 14:40
en zo zijn er velen, vandaar mijn suggestie.

purry
19-01-2017, 16:50
Misschien is 't een idee om een chatbox te plaatsen ergens in het clubmenu? Zo kun je makkelijker met elkaar communiceren en hoef je ook niet elke keer alles dubbel te schrijven in privťberichten.